Nosíte notebook v tašce přes rameno? Zauvažujte radši o batohu...

Laptop, Coffee, Arm, Desktop, Notebook, Writing

Pokud s sebou všude taháte svou práci, pravděpodobně na ní potřebujete notebook. Tašky do ruky jsou klasikou pro přenášení notebooků, ale mohou se stát na obtíž, když potřebujete volné ruce, nebo Vás často bolí záda. Proto je vhodnější občas prostřídat tašku přes rameno s batohem, který má v sobě zabudovaný prostor pro ochranu notebooku. V tomto článku Vám řekneme, proč je důležité šetřit svá záda a jak notebook Vám je ničí.

To, že práce u počítače není pro nás zdravá není pro novinka. Celý den sedíme, často na nepohodlných křeslech a hrbíme se celé hodiny u počítačů. Možná patříte k těm šťastlivcům, kteří mají záda zdravá a zatím je nic nebolí. Závidíme Vám! I tak je vhodné předejít problémům do budoucnosti, kdy naše svaly nebudou tak silné a podpora páteře bude pro tělo namáhavější. 

Dáme Vám několik tipů, jak předejít bolesti zad a případně Vaší bolest zmírnit!

 

Zkuste investovat do kvalitní židle.

Pokud jste zaměstnaní v kanceláři je možné, že Vaše křeslo není dost kvalitní na dlouhé sezení. Promluvte si se svým nadřízeným o možnosti výměny židle, třeba budete překvapeni a nákup lepšího křesla Vám proplatí. 

Nemusíte mít profesionální hrací křeslo na ideální podporu páteře. Pro výběr dobrého kancelářského křesla navštivte Bezpečnostpráce.info.

 

Dělejte si pauzy na protažení

Neříkáme, abyste měli budík a každou hodinu si jít vyběhnout schody. Pokud to ovšem není Vaším přáním... Jedním z nových trendů udržení zdraví na pracovišti je jóga v kanceláři. Jedná se o protahovací jógové pozice, které jsou vybraně speciálně pro osoby se sedavým zaměstnáním. Můžete začít několika cviky u stolu a třeba strhnete v kanceláři poptávku o pravidelných jógových seancích! 

 

Dbejte na držení svého těla

A to nejen v kanceláři u stolu, ale vždy. Ze začátku Vám může být narovnání nepohodlné, ale časem uvidíte změnu k lepšímu. Správné držení těla podporuje i lepší sebevědomí, protože se doslova začnete nést lépe než před tím a dívat se na věci zpříma.

Důležité: pokud trpíte vrozenou poruchou, která způsobuje špatné držení těla, či neumožňuje pohyb jako zdravým lidem, nebo prostě si nejste jistí, co je pro Vaše tělo vhodné, poraďte se prosím se svým lékařem před zavedením jakékoliv pohybové rutiny.

 

Jak mohou podpatky škodit

Pokud nejsou boty na vysokém podpatku součástí Vašeho firemního Dress Kódu, doporučujeme se jim spíše vyhýbat. Pokud musíte mít podpatky, prostudujte detailní informace o tom, jak vysoké mají být, jakou mají mít šířku atd. Obecně platí, že čím nižší a silnější podpatek, tím lepší pro naše záda. Investujte také do lodiček, které mají kvalitní provedení a jsou vyrobeny s tím, že je budete nosit bez větších obtíží. 

 

Notebooky patří na záda

Tím bychom mohli skončit, ale řekneme Vám, proč patří notebooky na záda. Je důležité rozložit váhu nákladu, který s sebou denně nosíme na obě naše ramena, pro prevenci křivení zad. Naše záda jsou citlivá a spousta nervových zakončení vedoucí do mozku se nacházejí v oblasti ramenou a lopatek. Proto často může nošení kabelek přes rameno způsobovat silné bolesti zad, či nevolnosti. Doporučujeme Vám pořídit si na Váš notebook, či jakoukoliv elektroniku batoh na ramena. Nyní moderní batohy se stylizují do takzvané vintage módy a jejich výběr pro batohy pro notebooky o 14 palcích naleznete na Bez Brandu.cz

 

  • Změneno dne .
Chcete zde publikovat článek, nebo získat zpětný odkaz?

Kontaktujte nás e-mailem: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Spolupracujeme také s magazínem Eleganter.cz